مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

هدف از تشکیل جلسات ارتباط با ارواح

هدف از تشکیل جلسات ارتباط با ارواح


Image result for ‫مراقبه‬‎

فرامرز ملاحسین طهرانی

باید به عرض دوستان عزیز برسانم که هدف عمده یک فرد  معتقد به ذات خداوند و زندگانی پس از مرگ از ارتباط با ارواح فقط می بایست تحکیم پایه های معنوی و محراب خداشناسی باشد و لاغیر. زیرا در غیر این صورت خیلی زود ارتباط مردمان دانای جهان غیب با این گونه اشخاص رفته رفته ضعیف و در نهایت قطع می گردد.

  

ارواح بسیار مشتاق تر از کسانی هستند که در صدد ارتباط با آنها می باشند. زیرا ارواح متعالی با توجه به شناخت  هدف خلقت از تکامل روح و رسیدن آنها به جایگاه و منزلگاه ابدی شان، خواهان کمک و یاری به کسانی هستند که در راه پیشبرد اهداف معنوی و الهی خویش و جامعه خود به فعالیت و مجاهدت مشغول می باشند.

مردمانی که به واسطه دلبستگی های دنیای مادی چشم از حقیقت دنیای غیب و زندگی جاوید پس از مرگ بسته اند، هرگز نمی توانند حالات فرحبخش افراد وارسته و متصل به دنیای غیب را درک و فهم نمایند. از نظر دستگاه الهی فقط کسانی لایق دریافت الهامات معنوی از جانب ارواح متعالی هستند که چشم و گوش جان را به نور و صوت الهی گشوده اند و در تلاش برای دریافت اشارات و مفاهیم معنوی از سوی رسولان و فرشتگان و سفیران روح هستند.

تشکیل جلسات علوم روحی فقط باید بدین منظور برپا شود که با چنین نیروهای الهی در ارتباط باشیم و فقط از این رسولان الهی دریافت پیام نماییم. بدیهی است بدون توجه و تجهیز به دانش الهی هرگز سعادت دیدار با اروح عالی را نخواهیم داشت و اگر هم موفق به تماس و ارتباط شویم عمدتا با ارواح بی سواد و یا برزخی خواهد بود که هیچگونه آگاهی از رمز و رازهای عالم خلقت و دنیای در ورای عالم مادی نخواهند داشت.

در این جا باید متذکر شد که اگر کسانی درصدد شرکت در جلسات علوم روحی و ارتباط با ارواح می باشند از قبل خود را ازلحاظ روحی و روانی و ذهنی آماده این حضور نکرده اند همان بهتر که در این جلسات شرکت ننمایند. زیرا این  دسته از افراد درصورت حضور، مورد توجه و دریافت پیامهای معنوی نبوده و کمترین بهره ای از این فضای روحانی نخواهند برد. اشخاصی که قصد حضور در جلسات ارتباط را دارند می بایست حداقل از یک هفته قبل خود را آماده و مهیای برخورد با امواج مثبت و نورانی نیروهای معنوی نموده باشند. یعنی از لحاظ ذهنی و روانی حتما می بایست مراقبه ای را از قبل داشته باشند تا به تجانس روحی با محیط جلسات ارتباط و تعدیل حالات روانی و ذهنی خویش دست یافته باشند.

بعنوان مثال اگرکسی سیگاری است از یک هفته قبل نسبت به ترک و یا حداقل کم کردن این عادت بد خویش حتما باید اقدام نماید. همینطور اعتیاد به الکل و سایر عاداتی که زشت و ناهنجار می نماید، مانعی بزرگ بر سر راه یک ارتباط موفق و درک مفاهیم الهی برای کسانی است که به این عادات مبتلا هستند. به عنوان نمونه یکی از افرادی که معتاد به سیگار بود در یکی از جلسات علوم روحی موفق به کتابت با ارواح نشد. من از ایشان خواستم که برای چند روزی مصرف سیگار خود را به نصف تقلیل دهد، و ایشان همینقدر که نسبت به این موضوع اقدام نمود و مصرف سیگارش را به نصف تقلیل داد توانست در جلسه هفته بعد خیلی راحت تر در تمرینات کتابت با ارواح، خطوطی را بر روی کاغذ ترسیم نماید. همین موضوع باعث شد که ایشان رفته رفته و به مرور زمان مصرف سیگارش را آنقدر کم کند تا به ترک آن برسدو امروز ایشان ماههاست که اصلا سیگار نمی کشد. پس می بینید که آموزه های علوم روحی علاوه بر آنکه موجب یادآوری و تعلیم دهی یک سلسله دروس نظری و حتی عملی در حوزه الهیات و زندگانی پس از مرگ می باشند، موجبات ترک بسیاری از ناهنجاری های رفتاری و روانی و ذهنی در فرد رهرو این علم می گردد و رسالت و تکلیف اصلی علوم روحی دقیقا همین است که در حوزه اخلاق و رفتار و اندیشه و عادات انسانها دخالت ها محسوس و مثبتی داشته باشد.

پس علاقمندانی که در جلسه علوم روحی ثبت نام نموده اند بهتر است تا در این فرصت چند روزه تا شروع آن، از لحاظ روانی و ذهنی خود را آماده نموده و به پالایش نفس  و مراقبت از رفتارهای ناهنجاری که احتمالا به آن مبتلا می باشند اقدام فرمایند تا انشاالله جلسه موفق و پرباری را داشته باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد