مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

پاسخ به سئوالات قسمت 31

Image result for ‫پاسخ به سوالات‬‎

قسمت سی ویکم

فرامرز ملاحسین طهرانی

سوال خانم ش. ج

سلام و درود. چرا هنگام مرگ در جسم میت ارتعاش و رعشه بوجود می آید؟

پاسخ: به هنگام احتضار، به علت قطع شدن ریسمانهای نقره ای یا همان ریسمانهای حیات که از روح و تنپوش به نقاط مختلف بدن وصل است، ارتعاش یا لرزشی در اندام شخص محتضر رخ میدهد که بعد از قطع هر ریسمان، آن عضو دیگر حس خود را از دست داده و آرام میگیرد. هرچه این ریسمان محکم باشد این ارتعاش بیشتر در بدن محتضر مشاهده می گردد. اما کسانی که سالها در بستر بیماری یا کهولت هستند کمتر دچار این ارتعاش می شوند چون در طی مدتها بیماری یا عدم تحرک بعلت پیری و کهولت این ریسمانها به مرور زمان  اتصال خود را شل کرده است و هنگام مرگ با یک ارتعاش کوچک قطع می گردد. درست مثل دندان لقی که با یک اشاره کنده می شود.

سوال خانم الف. د

آیا درست است همراه جنازه چیزی را که مورد علاقه آن شخص بوده مثل کتاب یا وسیله ای دیگر را با او دفن کنیم. چون به تازگی ما چنین کاری را هنگام دفن یکی از بستگانمان انجام دادیم و کتاب کوچک دعایی را که او همیشه در جیب کت و پیراهنش را داشت و در هر فرصتی از آن استفاده می کرد، را همراه او در قبر دفن کردیم.

پاسخ: والله چه بگویم. البته اشکالی ندارد، اما روح آن شخص همچنان مانند زمان حیات جسمانی بعد از مرگش زنده است و قادر است همچنان در دنیا باشد و از محتوای کتابهای دعا در هر جایی مثل خانه و کتابخانه ها استفاده کند. 

 

ادامه مطلب ...