مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

پاسخ به سوالات بخش ششم

پاسخ به سوالات


Image result for ‫سوالات‬‎

بخش ششم


سوال اول از آقای قدیمی

قبلا هم این سئوال را در بخش نظرات مطرح کردم و آن در مورد روز قیامت بود، همان روزی که در قرآن هم ذکر شده و در این روزبا دمیدن صور اسرافیل زندگی کل انسانهای موجود به پایان می رسد و منظومه شمسی و ستارگان متلاشی می شوند و با شیپور دوم تمامی مردگان روز قیامت و مردگان گذشته از زمان آدم تا به حال زنده میشوند و در صحنه محشر برای گرفتن نامه اعمال حاضر می شوند. مسئله اینجاست که آیا ارواح متعالی موجود در جهانهای سوم و بالاتر دوباره به بدن های مادی خودشان برمی گردند وبه عبارتی از مقام بالاتر به موقعیت پست تنزل می یابند؟ لطفا در این خصوص بیشتر و عمیق تر توضیح دهید و بخصوص نظر ارواح متعالی را نیز بیان نمایید. از اطلاعات و توضیحات شما بسیار متشکرم.

  

پاسخ: برای روح دو تجربه قیامت و رستاخیز وجود دارد. اولین رستاخیز مربوط به تجارب وی از برانگختگی روح پس از خروج از کالبد مادی در زمان مرگ است که تا مدتها می بایست در طبقه و عشیره روحی متناسب و متجانس با خود به حیات روحانی خویش بپردازد. و رستاخیز ابدی و نهایی برای روح زمانی است که دیگر از قید وابستگی و بازگشت به جهانهای فیزیکی و مادی رهایی یافته و به طبقات اعلای روح و مجاورت پروردگار متعال برای همیشه رهسپار میگردد به قول معروف انسان رسد به آنجایی که دیگر به جز خدا نبیند. اما موضوع پایان عمر منظومه شمسی بله این حقیقت دارد زیرا تمامی کهکشانها و سیارات  و ستارگان بالاخره روزی مرگشان به سر می آید و متلاشی میگردند که این واقعه شامل سیارات منظومه شمسی و تمامی سیارات داخل کهکشانی و خارج از کهکشان راه شیری میگردد. اما مسئله صوراسرافیل یک عقیده مذهبی و دینی است که خداوند وعده آن را در کتب آسمانی داده است. بله این وقایع الهی اتفاق خواهد افتاد منتهی نحوه و زمان و شرایط این وقایع را فقط خود خداوند میداند و آن چیزی را که ما از مبحث روز قیامت شنیده ایم به زبان استعاره و قابل فهم برای بشر امروزی بیان شده است و ماهیت و رازهای پشت پرده به طور کامل بر انسان پوشیده است. ولی آن چیزی  که حتمی و غیرقابل کتمان است حیات پس از مرگ در جهانهای روحی است که هر روحی نسبت به شرایط تکاملی خویش به طبقه مخصوص ارواح متجانس با خود محشور خواهد شد.

 

سوال دوم از آقای قدیمی

نکته مبهم اینجاست که مسئله بیرون آمدن از قبرها و حاضرشدن تمامی انسانها در صحنه محشر و بررسی اعمال انسانها چگونه خواهد بود و نکته مهمتر اینکه آیا ارواح متهالی و پیشرفته دوباره در بدن های فیزیکی و جسمانی از نوع این دنیا زندانی خواهند شد یا نه لطفا در ای مورد بیشتر توضیح دهید.

پاسخ: معمولا آخرین تنپوشی که روح بوسیله آن دوره پایانی تکامل را گذرانده مورد استفاده وی در طبقات روح قرار خواهد گرفت. اما روی هم رفته روح هیچ الزامی به استفاده از همان کالبد دنیایی در جهان های  روحی ندارد، زیرا با استفاده از قدرت عقلانی خود قادر است زیباترین و بهترین کالبد را برای خویش خلق نماید. اما درمورد بیرون  آمدن اموات از قبرها اصلا نیازی به این کار نیست زیرا تنپوش قادر است همان کالبدی را که در دنیا داشته با تکاثف موجی خود مرئی و فیزیکی ساخته و قابل رویت سازد. همانطور که قبلا گفتم ادیان به صورت استعاره و برای فهم عوام و اکثریت مردمی که به طور تخصصی با ماهیت و حقیقت روح و تنپوش آشنایی ندارند سخن گفته و البته این بدان معنا نیست که پروردگار عالمیان قادر نباشد که جسم خاک شده ای را پس از سالها به شکل اولیه اش درآورد بلکه منظور این است که اصلا جسم مادی و فیزیکی انسان همان امواج تکاثف یافته تنپوش است که برای مدتی کوتاه در سیارات خاکی میزبان روح الهی است پس تنپوش پس از مرگ و از کار افتادن جسم خاکی، قادر به ادامه زندگانی در دو شکل مرئی و نامرئی است که توضیح بیشتر در این زمینه فرصت دیگری را می طلبد.

 

سوال سوم از خانم مریم

با تشکر از این مطالب جالبی که مطرح می فرمایید واقعا این مطالب می تواند تسکینی باشد برای دل دردمند ما که عزیزی را از ذست داده ایم. در مقاله صبر فرموده بودید که (ازطریق کتابت با ارواح تماس حاصل نمایم) یعنی به چه صورت اینجا کتابت به چه مفهومی است لطفا راهنمایی فرمایید

پاسخ: شما به همان راحتی که با یک فرد زنده صحبت کرده یا با وی  تماس میگیرید قادرید که با روح عزیزانتان هم ارتباط برقرار کنید. منتها انتظار اکثر مردم این است که ارتباط از آن سوی خط یعنی ازجانب ارواح باشد. درواقع  پیام از سوی شما به سوی ارواح ارسال میگردد اما این شما هستید که نمی توانید پیام آنها را دریافت کنید. این برمیگردد به ضعف قدرت مدیومی و درک الهامات روحی که می بایست با تمرین کتابت  و همچنین بالا بردن سطح سواد و دانش روحی انشاالله این ارتباط ملموس و دوطرفه گردد. فعلا شما را توصیه می کنم به ارتباط با عزیزانتان در هنگام خواب. شما از امشب قبل از خوابیدن به ضمیر ناخودآگاهان فرمان دهید که در زمان خواب همراه و همگام با ضمیر آگاهتان باشد زیرا نزدیکی این دو ضمیر باعث به خاطر سپردن رویاها خواهد شد. در زمینه کتابت هم می توانید هفته ای یکبار در ساعتی مشخص که آرامش دارید و محیط نیز ساکت و بی سروصداست با استفاده از یک قلم و کاغذ، پس از درخواست از پروردگار متعال برای اعزام یک روح متعالی به جانب شما، نوک قلم را در ابتدای کاغذ قرار دهید و اجازه دهید که قلم بدون دخالت شما شروع به حرکت کند. در ابتدای تمرینات تا چند جلسه شاید قلم فقط خط بکشد و صفحه شما را سیاه کند اما با پشتکار و صبر و حوصله بالاخره سبک و سیاق اینگونه ارتباط و چگونگی پیام گیری از نیروهای الهی را به دست خواهید آورد و موفق به نوشتن حرف، کلمه و درنهایت جمله های معنوی ازسوی ارواح خواهید شد. فقط در این زمینه زیاده روی نکنید و هفته ای یکبار و آن هم فقط نیم ساعت برای شروع کافی است.


سوال چهارم از AS

سلام من شبح های سفید و قد بلند میبینم معمولا شبا!و میشنوم که اسممو صدا میزنن!من چقدر قدرت مدیومی دارم!؟و میشه شمارتونو بدین!؟ (: اگه شمارتونو نمیدین آیدی یا یه چیزی بدین بتونم باهاتون در ارتباط باشم!
پاسخ: همه انسانها چون روح الهی هستن، دارای قدرت مدیومی میباشند. منتهی برخی از آنها بواسطه درک این موضوع و تا حدودی مبرا بودن از وابستگی ها و دلبستگیهای دنیایی و درون گرایی که از آن برخوردارند، نسبت به این توانایی خویش حساس بوده و بیشتر از دیگران از آن بهره برداری می نما یند. اینکه فرمودید شبح هایی را میبینید سعی کنید کمتر به درون خویش نقب بزنید و بواسطه توجه به زیبایی ها و نعمات و برکات خداوندی که در طبیعت پیرامون ما فراوان یافت می شوند و نشست و برخاست با کسانی که دوستشان دارید و یافتن دوست و رفیقی صادق از حالات صرف مدیومی که باعث دیدن شبح و امواجی از این دست می شود پرهیز نمایید.


سوال پنجم از خانم فریبا

دو نفر را میشناسم که در زمان دانشجویی که احضار روح در خوابگاه ها بصورت سرگرمی شده ، اقدام به اینکار میکردند ولی بعدا هر دوی آنها دچار شیزوفرنی شدندو تصور میکنند که کسی با آنها صحبت میکند در حالیکه در واقعیت کسی صدایی نمیشنود و فقط خود آنها میشنوند . بعضی میگویند اینها جن زده شده اند بعضی میگویند همان ارواحی که احضار میکردند هستند . ای کاش راهی بود که اینها از شر مزاحمت اون موجودات نادیدنی خلاصی پیدا میکردند.
پاسخ: بله همینطور است. نه تنها در علوم روحی بلکه در هر زمینه اگر انسان بدون آگاهی و کسب دانش مربوط به آن حوزه وارد عمل شود متحمل هزینه هایی خواهد شد که همه اینها برمیگردد به عدم استفاده از تجارب و راهنمایی های اساتیدی که در این زمینه دارای تجربه و آکاهی می باشند. بارها گفته ام که بدون دانش و آگاهی نسبت به ارتباط با نیروهای خارج از بعد مادی هرگز وارد این عرصه نشوید که حتما زیان آن بیشتر از فایده اش خواهد بود و این دوستان شما نیز به علت عدم طاقت و ظرفیت پذیرش امواج برتر محیطی که بواسطه ارتباط با ارواح درگیر با آن شده اند، دچار نوعی توهم نسبت به همه امواجی شده اند که در پیرامونشان در محیط به وفور پراکنده است اما این دوستان شما بواسطه آن تجربه نصف و نیمه ای که با ارواح داشته اند فکر می کنند تمامی امواج و پدیده های نامرئی محیطی همان ارواح هستند که پیوسته به دنبال آنان می باشند درحالیکه می بایست به این دوستانتان بگویید که اینگونه نیست و طیف وسیعی از فرکانسهای موجی که همه مردم با آن درگیر می باشند، در پیرامون شما هم هست و شما فکر می کنید که این امواج برخاسته از انرژی روح است و درواقع آنها بعلت فقدان دانش

روحی دچار توهم شده اند.


سوال ششم از خانم سهیلا
وظیفه تن پوش این است که در هر تولد به روح شخصیت و به جسم شکل بدهد ؛ فرضاَ اگر فردی به فاصله کمی چندین تناسخ داشته باشد، آیا چنانچه این روح و تن پوش بخواهد تظاهرات داشته باشد فقط در قالب آخرین تولد خود ظاهر میشود و یا میتواند در شرایطی در قالب تناسخ های قبلی اش هم ظاهر شود؟ چون همانگونه که میدانیم در این سیر تکاملی از جماد تا خدایی شدن را طی میکنیم.
پاسخ: روح مختار است که بهترین تنپوش را برای خود برای ادامه زندگانی روحی خویش انتخاب نماید و هدف نهایی وی تکمیل آن مکارمی است که وی را  لایق رسیدن به بارگاه پروردگار متعال گرداند یعنی همانجایی که روح و تنپوش در هم ادغام شده و از قید هیاکل و صورتها رهایی می یابد و به حد اعلای لطافت موجی برای تبدیل شدن به نور خالص الهی گردد.


 پاسخ به سوالات (قسمت اول)

پاسخ به سوالات (قسمت دوم)


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد