مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

اندوه ارواح

بنام خدا

اندوه ارواح


نتیجه تصویری برای غم

فرامرز ملاحسین تهرانی


شاید این سوال برای دوستداران علوم روحی پیش آمده باشد که «چطور ما در مقالات مان گفته ایم که لحظه مرگ برای کسانی که به دنیای دیگر انتقال می یابند لحظه ای شیرین و فرح بخش است، اما خیلی از انسانها در خواب و رویاهایشان ارواح بستگان خود را در غم و ناراحتی می بینند.»

در جواب این سوال باید گفت که باید ببینیم که علت و سبب غم و اندوه ارواح پس از مرگشان چیست؟ خیلی بهتر است که اگر ما در مواقعی  ارواح عزیزان مان را در خواب و یا حتی در بیداری دیدیم و متوجه شدیم که آنها غمگین هستند مستقیما از خود آنها علت اندوهشان را بپرسیم. در بسیاری از اوقات آن ارواح علت ناراحتی شان را برای ما بازگو خواهند نمود. اما اگر ما نتوانستیم این سوال را بپرسیم و یا ممکن است بپرسیم اما پس از بیداری آن را از یاد برده باشیم، باید بنشینیم و فکر کنیم که در طول زندگی چه چیزها و عواملی باعث آزار و ناراحتی عزیزانشان می شده است. به طور حتم این ناراحتی و غم پس از مرگ نیز گریبانگیر آن ارواح است که اینچنین غمزده و ناراحت به ما ظاهر می شوند.

از نظر من عوامل گوناگونی باعث غم و اندوه برخی از ارواح پس آنکه به جهان روحانی منتقل می شوند دخیل می باشد.

  

1- اعمال و کردار آنها در دنیا.

خب بسیاری از ما انسانها از آنجا که معصوم نیستیم حتما در طول زندگی دچار لغزشها و گناهان کوچک و بزرگی بوده ایم و متاسفانه در طول حیات کوتاه مدت دنیایی فرصت جبران و توبه از آن گناهان به ما دست نداده است. این سهل انگاری متاسفانه پس از مرگ دامان همه ما را خواهد گرفت. مخصوصا که در آن جهان نورانی و مملو از رحمت و برکات خواهیم دید که انسانهای بهتر و وارسته تر از ما  از نعمات الهی بیشتری برخوردارند و ما کمتر از آنها. و همین عدم برخورداری تام و کمال از رحمت پروردگار مهربان باعث رنجش و پشیمانی ما خواهد شد. لذا از آنجایی که هنوز به عقل کامل روحی و رشد معنوی نرسیده ایم، طبق ایدئولوژی و آموزه های  مذهبی که از دنیا با خودمان آورده ایم، فکر می کنیم که اگر با بستگانمان در دنیا تماس بگیریم و از آنها بخواهیم که برای آمرزش و بخشش گناهان ما برای ما کارهای خیری در دنیا به نیابت از ما انجام دهند آن خیرات خواهند توانست ما را در نزد خداوند صاحب درجات و امتیازهای بالاتری  گرداند تا  همانند ارواح وارسته بیشتر از نعمات الهی بهره مند گردیم. لذا ارواح خام و تازه سفر کرده در تماس های مکرر با بستگان خویش با ظاهری نادم و پشیمان و ناراحت جلوه گر می گردند تا آنها را نسبت به وضعیت خویش آگاه سازند.

2- دلبستگی به دنیا:

معمولا ارواح مادیگرا و وابسته به زخارف دنیا نسبت به انتقالشان به جهان روحی دلگیر و ناراحت هستند. زیرا آنها به واسطه امکانات  فراوانی که در دنیا برایشان فراهم بوده، اصلا مایل به ترک آن همه امکانات و زخارف نبوده و حالا که دیگر دستشان از آن امکانات کوتاه شده، از اینکه اشخاص دیگری بر ثروت و دارایی و مقام و حتی خانواده آنها چنگ انداخته اند، در رنج و فاقه به سر می برند.

این دسته از ارواح تا مدتهای مدیدی از مراجعت به جهانهای روحی امتناع می ورزند و در خانه و کاشانه و محیط های کسب درآمد و دفاتر ریاست خویش حضور دارند، و با چشمان خود شاهد به یغما رفتن همه آنها توسط دیگران  می شوند و خود این موضوع عذاب و چالش مضاعفی برای آنها در کنار سایر غم ها و عذاب های بعد از مرگشان میگردد. رفته رفته این دسته از ارواح ناآگاه پس از گذشت سالهای طولانی از سرگردانی شان و با ارشاد ارواح وارسته ومتعالی به این امر واقف می گردند که این همه سرگردانی ها و وقتگذرانی های بی حاصل هیچ سودی برای آنها نداشته و بلکه باعث آزار بیشتر آنان نیز شده است، لذا بالاخره دست از دنیا برداشته و به سوی سرنوشت ابدی خویش سفر می کنند.

3- چالشها و مشکلات در زندگی خانواده و بستگان:

بسیار رخ داده است که شخص تازه سفر  کرده به جهان های روحی از این انتقال راضی است و تمایلی به ماندن در دنیا ندارد اما بعلت مشکلات و چالش های پیش روی خانواده و یا بستگان نزدیکش دچار ناراحتی است و نمی تواند با خیال راحت فعلا دنیا را ترک کند. این دسته از ارواح با ماندن در کنار خانواده نهایت سعی خویش را می نمایند تا در کنار دیگران به حل مشکلات خانواده بپردازد. اگر چه کسی آنها را نمی بیند و صدایشان را نمی شنود اما دراین مرحله، ارواح بسیار سعی و تلاش می کنند تا نظرات خویش و راهکارهای خود را برای حل مشکلات خانواده، به شکل القا و تلقین به عزیزان خویش ارائه دهند. حتی درصورت عدم موفقیت در این امر آنها صبر می کنند که اعضای خانواده به خواب بروند و آنگاه در عالم خواب یعنی زمانی که روح عزیزانشان از جسم جدا می شود با آنها رودررو شده و نظرات و راهکارهای خود را به آنها تفهیم می کنند که در بیشتر مواقع درزمان بیداری تمام و یا بخش اعظمی از راهنمایی های ارواح از یاد می رود.

لذا توصیه ای  به خانواده ها یی که عزیزشان را ازدست داده اند، می کنم که اختلافاتشان را پس از مرگ عزیزانشان کنار بگذارند و بیهوده بر سر مسائل دنیایی و مادی که همگی فناپذیر هستند بذر کینه و دشمنی در دلهایشان نکارند. چراکه روح بستگان آنها نسبت به ریزترین جزییات این چالشهای پیش آمده آگاه است و همین عامل باعث غم و اندوه آنها می گردد.

عوامل بسیار دیگری هم وجود دارد که باعث رنجش ارواح پس از مرگشان می شود، که از حوصله این مقاله خارج است. ازجمله نیمه کاره ماندن مسئولیتها،  اهداف و کارهایی که در حوزه های گوناگون علمی، اجتماعی، هنری و ... است و کسانی که در این زمینه ها فعال بوده اند، پس از مرگشان دوست داشتند که ایکاش آن کار را تمام کرده و به سرانجام می رساندند. این نوع غم ها، غمهای مختص انسانهای متعال وارسته ای است که عمرشان را وقف سعادت و پیشرفت و تکامل بشریت نموده اند و حتی غم هایشان هم برای آنها امتیازآور خواهد بود و ارواح متعالی به نیابت پروردگار متعال به آنها اطمینان خواهند داد که اشخاص متعهد و وارسته دیگری در دنیا هستند که بالاخره کار نیمه تمام آنها را به سرانجام خواهند رساند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد