بنام خدا
حجاب از نظر ارواح
فرامرز ملاحسین تهرانی
تاکنون نشده در جلسات ارتباط با ارواح با روحی مواجه شویم که دارای حجاب و پوشش مناسب نباشد. در جلساتی که قرار است ارواح تجسد نمایند و شرایط برای احضار روح با حضور مدیوم اکتوپلاسمی مهیا میباشد، ارواح پس از تجسد بخشیدن به خویش با پوشش و لباس مناسب حاضر می گردند. این مورد درمورد روح خانم هایی که تجسد می نمایند کاملا مشهود و نمایان است. حال فرقی نمی کند که مثلا این روح در زمان زنده بودنش مسلمان بوده و یا مسیحی و یا یهودی و یا دارای هر یک از اعتقادات و باورهایی که در دنیا داشته است، در زمان تجسد این دسته از ارواح، همگی اشان اعم از مرد و زن با پوششی مناسب حاضر می گردند.
لازم به ذکر است در زمانی که اکتوپلاسم موجود در جلسه کافی باشد معمولا ارواح به طور کامل برای خودشان اندام و جوارح می آفرینند و درست مثل یک انسان کامل با جسمی فیزیکی رویت می شوند. اگر اکتوپلاسمی کافی از مدیومی که در حال خواب است خارج نگردد، ارواح معمولا به صورت ناقص تجسد می نمایند که از رقیق ترین حالت یعنی به شکل بخار و ابرگونه تا هرچه که بتوانند به خودشان تجسد داده و تن پوششان را سفت و مادی تر گردانند در نوسان است.
در تجسد ارواح، همیشه روح خانم ها با حجاب کامل و مناسب ظاهر می گردد. آنها همیشه شالی بلند بر سر دارند و لباسهایشان بلند و قدری گشاد می باشد. همه ارواح تجسد یافته رنگ های روشن برای شال و لباس شان انتخاب می کنند و اصلا دیده نشده که لباس و شال ارواح تجسد یافته تیره رنگ بوده باشد. وقتی از ارواح درباره الزام آنها به سر کردن شال سوال می شود آنها می فرمایند که هیچ الزامی ازسوی کسی و یا ازسوی خداوند به آنها درمورد چگونگی لباس پوشیدمان و سر کردن این شال نیست، بلکه ما خود همواره سعی داریم تا آن کرامت های انسانی که ما را از حیوانات و سایر جانداران ذی روح پست تر از انسان و اشیا بی جان متمایز می سازد، را رعایت کنیم.
معمولا ارواح آگاه و دانا و وارسته هرچه بر آگاهی و دانایی اشان افزوده می شود، بیشتر واقف به تفاوتهای روح متعالی خویش به عنوان اشرف مخلوقات با سایر مخلوقات خداوند می گردند، یکی از این تفاوت ها قوه تفکر و تعقل است که منجر به کنکاش و تحصیل علم و دانش و کسب آگاهی های وی بعنوان یک روح متعالی از سایر جانداران می گردد. هرچه آگاهی انسان بیشتر و علم و تجربه وی نسبت به قدرتهای روحی خویش بالاتر رود، کمتر تمایل به مادیگرایی و گرایش به لهب و لعب و خوشگذرانی های ملال انگیز و کسب ثروت و دارایی به هر قیمتی پیدا می کند. یکی از غفلت های انسان درهر دوره ای از زندگانی در کرات مادی گرایش وی به سوی مادیگرایی و دوری اش از کرامات انسانی و الهی است که در نهادش به ودیعه گزارده شده است اما افسوس که او خود از این امر غافل است و یا اینکه خود را به غفلت زده است.
از ویژگیهای بارز یک انسان متعالی گرایش وی به پوشش و حجاب است تا به معارف و معانی کنه و حقیقت خلقت خویش به عنوان کسی که رسالت و تکلیفی در این دوره از حیات به دوش وی نهاده است، پی ببرد. هرچه انسان به سمت و سوی گرایشات حیوانی که مرحله ای پست تر از مرحله تکامل وجودی وی به عنوان روحی تکامل یافته بر یکی از کرات مادی میباشد، انحراف پیدا کند، در ایفای عهد خویش با خداوند دچار خبط و نافرمانی گشته است. میل و تمایل به عریان گرایی و فرار از حجاب و پوشش، نشانه های عقب گرد و درجا زدن روح الهی از ادامه مسیر تکاملی خویش در این دوره از حیات خویش به عنوان یک روح در حال کسب و تجربه و ترقی می باشد.
یکی از مشخصه های و ویژگی های ارواح متعالی از ارواح پست و نادان همین نوع پوشش آنهاست که حاضرین در جلسات ارتباط با ارواح را متوجه این موضوع می سازد، بدون آنکه ارواح پست نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند، با نوع پوشش و در درجات بعد با نوع حرف زدن و نحوه ایجاد ارتباط، نوع شخصیت خویش را برای همگان هویدا می سازند.
معمولا ارواح متعالی با پوشش و حجاب منطقی و مطابق با موازین عقلی و الهی به خویش تجسد می بخشند. همانگونه که گفتیم ارواح خانمی که تجسد می نمایند، شالی بلند به سر داشته و بخش اعظمی از موها و گردن و سینه خویش را با آن می پوشانند. و همچنین لباسی بلند و قدری گشاد به تن دارند با رنگی سفید و یا متمایل به سفید.
ارواح اذعان می دارند در جهانهای روحی مستقر در طبقات مختلف بهشتی، آنچه مظهر زیبایی و جذ ابیت برای زنان و مردان می باشد، درجات علمی و میزان دانایی ارواح نسبت به خداوند است نه ویژگیها و مشخصات جسمانی و بدنی آنها. به همین خاطر در آن دنیای نورانی و شگفت انگیز اگرچه همه چیز به غایت زیبا و غیرقابل وصف است و اگرچه ارواح بهشتی با قدرت تفکر و تعقل خویش قادرند بهترین قیافه ها و اندام ها را برای خویش بسازند که باعث حیرت و تحسین سایرین گردد، اما همه اینها در سایه یک نوع زیبایی معنوی همواره قرار دارند که ارواح بهشتی سعی در کسب آن نوع زیبایی یعنی تجهیز خویش به احسن مقامات علمی و هنری است که باعث غبطه دیگر یاران و دوستان آنها در جهان های روحی گردد.
ارواح در مذمت اخلاق ناپسند عریان گرایی اذعان می دارند، تمایل به عریان گرایی و فرار از حجاب برخاسته از غلبه نفس و هواهای نفسانی بر روح است. آنها متذگر گردیده اند که در جهان اول روحی (جهنم) که مکانی بسیار بد و خالی از الطاف الهی است و جایگاه و ماوای ارواح گناهکار و ستمگر و مادیگراست، عموم ارواح به علت عدم آگاهی و دور افتادن از حقیقت الهی و معنوی که بدانها سفارش شده بودند، لخت و عریان می باشند و تا مدتهای مدیدی قادر به تهیه هیچ لباسی برای خویش نبوده و همواره در عذاب و مشقتی هستند که حاصل اعمال بد و ناپسند آنها در دنیا بوده است. ارواح جهنمی علاوه بر آنکه از داشتن حجاب و پوششی مناسب در طبقات روحی خویش محروم هستند همواره به این خاطر مورد تمسخر ارواح سایر طبقات بالاتر از خویش هستند. ارواح گناهکار کسانی هستند که در طول زندگی دنیایی اشان همواره از دستورات الهی در زندگی سرپیچی کرده و با ظلم و ستم به خویش و دیگران باعث انحراف و گمراهی از مسیر حق و حقیقت شده اند. این دسته از انسانها در زمان حیاتشان هنگامی که به مردمان مومن و درستکار می رسیدند آنها را مورد تمسخر قرار داده و یکی از کارهای زشت آنها ایرادگرفتن و مسخره کردن نوع پوشش و حجاب انسانهای مومن مخصوصا زنان عفیف و مومن بوده است. اینها ارواحی نادان و ناآگاهی هستند که بعد از مرگ تا مدتهای مدیدی می بایست بدون پوشش و عریان در جهانی سرد و تاریک و عاری از الطاف و نعمات الهی به سر برده تا به آگاهی کامل نسبت به گذشته خویش و بازتعریف آن اعمال و گفتار و اندیشه های خویش در زمان حیات شان نائل آمده و پس از توبه به درگاه خداوند مستحق ورود به طبقات بالاتر جهان ارواح گردند تا موفق شوند با نیروی عقل و کمک ارواح مددکار برای خویش حجاب و پوشش مناسبی را اراده نموده و خلق نمایند.
تشکر