مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

سن ارواح در جهان های روحی

بنام خدا

سن ارواح در جهان های روحی


نتیجه تصویری برای سن ارواح


فرامرز ملاحسین تهرانی


سن ارواح در جهان های روحی بستگی به جهانی دارد که ارواح در آنجا ساکن می گردند. در واقع این بستگی به مقامات و درجات تکاملی خود روح دارد. هرچه ارواح به طبقه ارواح متعالی تعلق داشته باشند خیلی زودتر می توانند به شناخت از قدرتهای روحی خویش نایل آمده و به رفع حوائج و نیازها و خواستهای خود همت بگمارند که تعیین سن و سال هم یکی از همین حوائجی است که ارواح بسیار مشتاقند که در بهترین شرایط سنی به سر برده تا بهتر بتوانند از نعمات بهشت و جهان های مترقی و طبقات روحانی بهره مند گردند. درواقع گرایش ارواح متعالی برای رسیدن به سنین پختگی و پرهیز از سنین پیری و فرسودگی در طبقات مخصوص به خویش نه فقط به خاطر رفع نیازهای مادی و بهره مندی از نعمات بهشتی است بلکه بیشتر به این خاطر است که با بهره گیری از قوای فکری و ذهنی کاملی که در سنین جوانی و پختگی به دست می آورند، به شناخت بهتر و بیشتر پروردگار مهربان و درنهایت به عبادتی شایسته تر از او مبادرت ورزند. 

 

 انسان در هر سن و سالی که از دنیا برود، تا مدتها خویش را با همان سن و سالی که از دنیا رفته است مشاهده خواهد نمود. ارواح در این اوقات بیشتر به فکر تسلط بر خویش هستند زیرا تحولی شگرف در زندگی اشان پدیدار گشته است که به کلی آنها را در ابتدا از موضوعاتی ازقبیل  سن و سال و نوع لباس  و تیپ و غذاها و شهوات دور نگه می دارد، اما رفته رفته هرچه به عقل روحی و اشراف بر وضعیت خویش نائل آمده و به ماوا و محل زندگی جدید خویش در طبقات مختص خویش نائل آیند، و بسیاری از افکار و ذهنیات و باورهای غلط خویش را که در طول حیات زمینی به خورد آنها داده شده است را از دست بدهند، آن وقت بیشتر متوجه به قدرتهای روحی خویش و چگونگی تاثیر قوای روحی بر اندام های خود و ازجمله سن و سال خواهند گشت. 

اگر روزی انشاالله به یکی از طبقات روحی متنعم به نعمت های الهی، ازجمله بهشت سفر کردید، اکثر ارواح نیکوکار و خوشبخت آن سامان را در سنین بین 30 تا 40 سال مشاهده خواهید نمود. تقریبا اکثریت آنها از سلامتی کامل و چهره ای زیبا و بشاش و به دور از هرگونه بیماری و ضعف هستند. بطوری که شما که فردی تازه وارد هستید و هنوز به قوای ذهنی و قدرت روحانی خویش واقف نگشتید، آرزو می کنید که روزی هم شما مانند آنها دارای چهره و اندام و روحی سالم و شاداب و زیبا گردید. همه این ها برآمده از توانایی ارواح متعالی از استفاده از قدرت روح و تاثیرگذاری  روح بر ماده می باشد که ارواح متعالی و بهشتی با گذشت زمان و دانایی و آگاهی از این موضوع که روح بر ماده تاثیرگذار می باشد، هر خواسته و چیزی را که اراده نمایند، در کسری از ثانیه برای آنان مهیا میگردد. کافی است که ارواح متعالی چیزی را بخواهند تا آن چیز برایشان از مواد اثیری لطیف ساخته شده و در دسترس آنها قرار گیرد. این توانایی از بهره مندی قدرت روح بر ماده شامل تعیین سن و سال و ظاهر ارواح نیز می گردد، ارواح قادرند خودشان را در بهترین شرایط سن و سال آرزو کنند، تا این خواسته شان تحقق یابد. به همین خاطر است که ما معمولا ارواح نیکوکاران را در خواب و رویاهایمان در صحت و سلامت می بینیم مگر آن دسته از ارواحی که هنوز به عقل روحی نرسیده اند و مدت کوتاهی است که از جهان مادی خویش کوچ کرده اند. درواقع مرگ و نیستی و پیری در طبقات بالای روحی بی معناست، زیرا آن چیزی که دنیای نورانی و عالی و شگفت انگیز ا رواح را می سازد، خواست و اراده خود ارواح مترقی است، و  طبیعی است که آنها خواستار این هستند تا ابد در چنان زندگی توام با نعمت و رفاه و آسودگی به سر ببرند.

اشخاصی که در سنین پیری از دنیا می روند تا مدتها که بستگی به خارج شدن آنها از گیجی و منگی واقعه مرگ دارد، خویشتن را در همان سن  وسال پیری خواهند یافت، اما همینکه مرگ خویش را باور کرده و به قوانین الهی جاری در جهان ارواح آگاه می گردند، سعی می کنند با بهره گیری از دانش الهی موجود در قوانین و مناسبات ارواح در بهشت با همه طبقاتی که در آن وجود دارد، به پرورش قوای روحی و دماغی و ذهنی خویش همت گماشته و از قوانین حیات بخش و مترقی آن پیروی نمایند. در این مرحله است که ارواح، بسیاری از خاطرات زائد و باورها و دلبستگی های بی مورد دنیایی خویش را از خود ساخته و خود را دیگر جزوی از پروردگار متعال که در تمامی دوران زندگی یگانه حامی و دوست واقعی وی بوده است، می دانند. درا ین مرحله است که روح تا حدودی قادر خواهد بود که بر ماده و ازجمله کالبد مثالی خویش که عنصری مادی البته لطیف تر از جسم مادی اش در دنیا بوده است، تاثیر گذاشته و براحتی به سنین جوانی بازگردد. 

کودکانی هم که در سنین پایین فوت می کنند، زیرنظر  مربیان و ارواح کارآزموده و مهربان تحت تعلیمات گوناگون قرار می گیرند و به رشد طبیعی خویش ادامه می دهند تا به سنین میانسالی و پختگی برسند، درا ین مرحله است که این دسته از ارواح با نبوغ فکری و ذهنی خویش دیگر اجازه پیری به کالبد مثالی خویش نمی دهند و در همان سنی که وی در بهترین شرایط جسمی و سلامتی است، باقی می مانند. 

ارواح مترقی علاوه بر کنترل سن و سال خویش قادرند با بهره مندی از عقل پیشرفته خویش تمامی خواست ها و آرزوها و امیال خود را تنها اراده کنند تا به آن دسترسی پیدا کنند. نعماتی که در بهشت از آنها یاد می شود تا بخش کوچکی از آن چیزهایی است که بهشتیان برای خویش فراهم می نمایند نه اینکه کسی برایشان فراهم کرده باشد، این نعمات آن چیزهایی است که بهشتیان بدون هیچگونه زحمتی با یک اشاره از عدم به وجود می آورند، و آن قدر در این نعمات غرق و متنعم می گردند تا واقعا به آرزویی که پیش از آنچه که به آن فکر می کردند برسند. درواقع بهره مندی از لذائذ و نعمات بهشتی بخش کوچکی از آرزوهای ارواح مترقی است، زیرا هرچه از زمان زیست ارواح در بهشت می گذرد، آنها بیشتر عاشق خداوند شده و دیگر این گونه لذائذ برای آنها جزو آرزوهایشان محسوب نگشته و تنها و تنها تفکر در ذات پروردگار و وداد و دوستی با خدا، روح لطیف آنها را ارضا می نماید. 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی درویشی چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 08:41

سپاس فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد