مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

ارواح شرور

بازخوانی یک مقاله


بنام خدا


 ارواح شرور


نتیجه تصویری برای ارواح شرور

فرامرز ملاحسین تهرانی


برای چگونگی شناخت ارواح شرور از ارواح متعالی و مترقی می بایست مسلح به علوم و دانش روحی بود. یعنی اینکه بدون داشتن دانش روحی و اطلاعاتی در این باب هرگز نباید اقدام به ارتباط با ارواح نمود. یکی از مخاطراتی که دامنگیر اشخاص در برگزاری خودسرانه جلسات روحی و یا همان جلسات ارتباط با ارواح می گردد همین است که اکثریت آنها به دام ارواح شرور و بی سواد می افتند و با القائات و دروغ های این ارواح دچار سرگشتگی و گمراهی می شوند. یکی از علل و عواملی که این دسته از ارواح در جلسات ارتباط حضور می یابند این است که در این جلسات شخص هادی و راهنمای وارد به د انش علوم روحی و متبحر در این امر وجود ندارد. ارواح شرور به محض ا طلاع از این موضوع برای آنکه ابراز وجود کرده و خودی نشان دهند، به این جلسات وارد شده و خود را به جای ارواح متعالی و دانشمندی که سالهاست از دنیا رفته اند جا زده و اقدام به دادن اطلاعات غلط به حاضرین می کنند و ای کاش که اوضاع در این حد باقی بماند، برخی از آنها در پاره ای از مواقع اقدام به کارها و اعمال ناشایستی می نمایند که موجب دردسرها و بعضا وحشت حضار در جلسات می شود و همین عوامل باعث بدبینی مردم نسبت به ارواح شده و ایمان آنها را نسبت به جهان غیب و مردمان باصفاو پاکش متزلزل می سازد. 

 

 برای اینکه همه ما دچار گرفتاری هایی از این دست در ارتباط با ارواح شرور نشویم، حتما می بایست به دانش و علوم روحی حتی در حد مقدماتی آن مسلح باشیم. یعنی این که قدرت تمییز و تشخیص ارواح خوب از بد را داشته باشیم و آن وقت خواهید دید که چقدر ساده و راحت خواهد بود که بتوانیم ارواحی از نوع خوب و مومن و حتی دانشمند را به جلسات ارتباط خویش جذب نماییم.

اما برای کسانی که هراز گاهی چنین جلساتی را تشکیل می دهند، باید بگویم بدون حضور یک شخص آزموده و مطلع به این امر بهتر است اقدام به چنین کاری نکنید، اما اگر هم می کنید فیلترهایی را برای دفع ارواح شرور از جلسات ارتباط خویش قرار دهید. این فیلترها عبارت است از توجه به معانی و اهداف و قصد و نیت در احضار ارواحی که تمایل دارید در جلسات شما حضور داشته باشید. 

اولین کاری که شایسته و بایسته است انجام دهید این است که قبل از شروع ارتباط و قبل از احضار، حتما با نام و یاد خدا  کار را آغاز کرده و از محضر پروردگار بخواهید که خودش حامی و نگهبان جلسه شما از شر ارواح و امواج مزاحم باشد. سپس باز هم از خداوند بخواهید که در این لحظه روحی پاک و مترقی را به جلسه اعزام فرماید. آنگاه از ارواح حامی و نگهبان خود و حاضرین درخواست کنید که هدایت و نظم جلسه را برعهده بگیرند و از ورود ارواح شرور و خودکامه جلوگیری نموده و  واسطه ای باشند برای انتقال پیام دعوت مدعوین و حاضران در جلسه از ارواح مترقی و پیشرفته  به مجلس روحی شما. 

پس از این مقدمات ، شروع به درخواست برای ارتباط با ارواح نمایید و به محض اطلاع از حضور روحی در جلسه، (که معمولا به وسیله گردونه دوار میسر میباشد)، باز هم زیاد ذ وق زده نشوید و تا برای شما ثابت نشده که این روح همان روحی است که ادعا می کند هست، حرف و قولش را باور نکنید. البته تمام این امور خیلی مودبانه و منطقی باید باشد و به محض اطلاع از دروغگویی یک روح بهتر است مستقیم به او این موضوع را نگویید و محترمانه از وی بخواهید که جلسه را ترک نماید و خواهید دید که آن مهمان ناخوانده جلسه را ترک می نماید. 

اگر دیدید روحی قصد ایجاد مزاحمت و یا ادامه حضور بی فایده اش را در جمع شما دارد و پس از درخواست شما هنوز در جلسه حضور دارد، بردباری به خرج داده و از ایشان علت حضور بیش از حدش را سوال کنید، شاید آنها مطالب آموزنده ای داشته باشند که شنیدنش خالی از لطف نباشد، ولی اگر اینگونه نبود خیلی راحت از ارواح حامی و نگهبان حاضر در جلسه درخواست کنید که آن روح را از جلسه اخراج نمایند و خواهید دید که خیلی فوری اینگونه خواهد شد و آن روح خواهد رفت. 

معمولا حضور شخص راهنما و با تجربه در جلسات ارتباط به همین دلیل تاکید می شود که در مواقعی از این دست که جلسات تحت نفوذ ارواح شرور و بی سواد و مزاحم قرار می گیرد آنها می دانند که چگونه آن روح را برانند تا سایرین را دچار مشکلات روحی و روانی ننماید. 

بهرحال همانگونه که بارها گفته ام، خیلی بهتر است که بدون شخص هادی و راهنما و مجهز به دانش علوم روحی اقدام به تشکیل چنین جلساتی ننمایید ولی اگر خواستید که این کار را تجربه کنید، اول از همه خداوند متعال و سپس ارواح نگهبان و حامی حاضر در جلسه را به عنوان هادی و ناظم جلسات خویش مورد خطاب قرار داده و از آنها بخواهید که نظم جلسات شما برعهده بگیرند. 

از دیگر راههای شناخت ارواح شرور از ارواح مترقی این است که حرف و قولهای ارواح را با معیارهای عقلی و شرعی و هنجارهای اجتماعی و ارزشی سنجیده و اگر دیدید که گفته های آنها تطابقی با این معیارها ندارد مطمئن باشید که آن روح، روحی مترقی نمی باشد. زیرا هیچ روح آگاه و مومنی به خودش اجازه نمی دهد که بر خلاف معیارهای ارزشی  و عقلی و شرعی و عرفی شما را به بیراهه بکشاند. مثلا  اگر روحی از شما درخواست کرد که کاری و عملی برخلاف آنچه که مورد پسند عقل و شرع و دیگر معیارهای اخلاقی و ارزشی جامعه است، انجام دهید شما می بایست نسبت به اصالت و راستگویی آن روح شک کنید و به هیچ عنوان به گفته های وی توجهی ننمایید. ارواح مومن و مترقی هیچگاه از شما کارهای غیراخلاقی و غیرارزشی و محیرالعقول را مطالبه نمی کنند. ارواح مترقی همواره پیام آور صلح و صفا و راستی و صداقت و نوعدوستی و ایمان به خداوند می باشند و قدمی از این راه به سوی راههای غیرمتعارف و غیرارزشی برنمی دارند. اگر روحی که در جلسات حاضر گردید ، جزو این دسته از ارواح پاک بود، از گفته ها و راهنمایی های ایشان بهره مند گردید ولی اگر جزو دسته اول بود و از شما درخواست های بی معنا و مغایر با ارزشها را نمود، حتم بدانید که آن روح، روحی است که حضور وی در جلسه جز بطالت وقت و هدر دادن سرمایه عمر و زندگی و درنهایت غلطیدن به دام گناه و خطا چیزی عایدتان نمی کند. 

در پایان این مقاله متذکر می گردم، بالاترین فضیلت و ریاضت در راه تقویت محراب خداشناسی تحصیل علم و دانش است، تنها از این راه است که قادر خواهید شد سطح شعور و آگاهی های معنوی تان را ارتقا بخشیده و آنگاه خواهید دید که نوع نگرش و وسعت دید شما نسبت به جهان مادی و ماورا ماده افزایش می یابد. اراوح مترقی بسیار مشتاق ارتباط با افرادی هستند که در زمینه های گوناگون علمی و دانش بشری پربار و برجسته می باشند. و حتی با القائات و راهنمایی های خویش موجب کشف و شهود تازه  و  بکری برای آنان می شوند. پس اولین تمرین برای تقویت قدرتهای مدیومی برای اشخاصی که مایل به باز شدن چشم و گوش روحانی اشان هستند تا از این طریق صوت و نور الهی را مشاهده نمایند تحصیل علم و دانش است و در این مرحله است که ذوق و شوق معنوی رهرو  به غلیان آمده و شخص دانش پژوه را در پیمودن مسیرهای تازه و نو به قله های معرفت و خداشناسی یاری خواهد نمود. موفق باشید.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد