مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

آیا ارواح به خانواده خود سر می زنند

بنام خدا

آیا ارواح به خانواده خود سر می زنند


نتیجه تصویری برای مرگ

فرامرز ملاحسین تهرانی


این سوالی است که خیلی ها می پرسند که یک فردی که از دنیا می رود در وهله او ل به کجا یا کجاها می رود و آیا طی مرور زمان خانواده خود را فراموش می کند یا اینکه به مدت زیادی  یعنی تا سالها در کنار آنها می ماند.

البته این سوال یک پرسشی است خام و ابتدایی و از سر کم اطلاعی از علوم روحی است، اما از آنجا که اکثر مردم این پرسش را حداقل برای یک بار هم که شده به ذهنشان راه داده اند، بد نیست در این باره توضیحاتی داده شود.

  

اینکه آیا یک روح پس از جدایی از جسم و انتقال به جهان های روحی باز هم به خانواده خود سر می زند بستگی به تمایل آن روح و وابستگی ها و دلبستگی های وی به خانواده، ملک، ثروت، خانه و هر آن چیزی که ممکن است برایش در دنیا جذابیت داشته باشد، دارد. پس به طور قطع نمی توان به این سوال جواب قاطع داد. هرچقدر شخصی نسبت وابستگی اش به دنیا و مردمان دنیا مثل خانواده اش بیشتر یا کمتر باشد به همان نسبت پس از مرگ هم این وابستگی و دلبستگی را خواهد داشت. اما معمولا چون همه افراد بشر در طی دوران زندگی نسبت به دنیا و زخارف و خانواده خود وابستگی هایی داشته اند پس از مرگ تا مدتها با آنها محشور خواهند بود. مثلا ارواح مردمان عادی پس از مرگشان کمتر تمایل به انتقال به جهانهای روحی و مسکن و ماوای جدیدشان دارند پس به آنها اجازه داده می شود تا هر چقدر که می خواهند در دنیا بمانند و به زندگی بی هدف خود ادامه دهند. زیرا حضور آنها در کنار خانواده و یا در کنار ثروتهای دنیایی اشان هیچ تاثیری به حال خودشان و طرف مقابلشان ندارد جز آنکه شاید وقوع اتفاقات و رخدادهایی برای خانواده و اقوام و یا صرف شدن ثروتشان توسط دیگران موجب رنجش آنها نیز می شود.

یکی از نصایح ارواح مترقی در جلسات روحی معمولا این است که آنچنان در دنیا زندگی کنید که وابستگی و دلبستگی افراطی نسبت به آن و نسبت به خانواده باعث نشود تا مرگی غم انگیز داشته باشید. نه اینکه خدایی نکرده نسبت به نعمات الهی و نسبت به خانواده بی تفاوت باشید و به تکالیف خود نسبت به آنها بی توجهی نمایید بلکه تا حد و حدود عقلایی از نعمات الهی بهره برده و تا حد منطقی و عقلانی نسبت به خانواده و حتی سایرین  مهربان و بخشنده باشید اما هدف  و آرمان شما درنهایت باید جلب رضایت پروردگار بوده و اینچنین تفکر و ذهنیتی باعث می شود تا در زمان مرگ هم با فراغ بال و نهایت شعف وشادی به جهانهای روحی سفر نمایید. در همین دنیای ما ارواحی هستند که قرنها انتقال خویش را به طبقات فوقانی روحی به تاخیر انداخته اند آن هم به دلایل واهی و از سر ترس و وحشت از سوال و جواب و دادگاه عدل الهی. آنها حتی حاضر نیستند به نصیحت های ارواح متعالی و ا رواح حامی خویش گوش دهند و همچنان به شکل یک روح سرگردان در دنیا می چرخند و حتی در پاره ای مواقع  با راهنمایی های غلط و القائات نادرست خویش موجب آزار و دردسر خانواده و اقوام و سایر انسانها می گردند.  به همین خاطر است که در جلسات ارتباط ارواح اگرشخص هادی و استادی حضور نداشته باشند و افراد به طور خودسرانه و از سر کنجکاوی با ارواح مرتبط گردند ممکن است گرفتار همان ارواح سرگردان و بی سوادی بیفتند که از سر عقده با القائات غلط و دستورالعمل های نادرست خویش حاضرین در جلسه را دچار ناراحتی و حتی وحشت نمایند.

بهرحال افراد پس از قبض روح بنابر اعتقادات و فهم و کمال و رشد عقلی و ایمان به خداوند و میزان درجه وابستگی به دنیا و زخارف آن و خانواده خویش برانگیخته می شوند و رفتارها و واکنش های آنها در نشئه ای که به تازگی در آن وارد گشته اند متفاوت می باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 04:47

با سلام
چنانچه فردی بدکار و جهنمی باشد و پس از مرگ نخواهد به جهان های روحی برود ایا این اجازه به وی داده میشود تا مدتی در دنیا سرگردان بماند یا به اجبار به سمت جهنم برده میشود؟

با سلام
هرچقدر هم که یک روح از رفتن به منزلگاه ابدی خویش امتناع ورزد بالاخره از سرگردانی بین دو دنیای روح و ماده یعنی دنیای برزخ خسته شده و خواهان وصلت به سرنوشت ابدی خویش میگردد تا بدینوسیله تکلیف وی در سرای آخرت معلوم گردد. درست مثل یک قاتل و جنایتکاری که پس از مدتها دربدری و سرگردانی بخاطر عذاب وجدان و استرس و ترس از گرفتار شدن بالاخره خود را تسلیم قانون می نماید.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد